Raszków: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2.100.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy i Miasta Raszków i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek
Numer ogłoszenia: 446260 - 2012; data zamieszczenia: 13.11.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 398388 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Raszków, Rynek 32, 63-440 Raszków, woj. wielkopolskie, tel. 062 7343510, faks 062 7350665.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2.100.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy i Miasta Raszków i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2.100.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy i Miasta Raszków i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek Zakres zamówienia obejmuje: udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 2.100.000 PLN na sfinansowanie wydatków majątkowych ujętych w załączniku nr 3 do Zarządzenia nr 0050.320.2012 Burmistrza Gminy i Miasta Raszków z dnia 25 września 2012 roku w sprawie zmian w budżecie gminy i miasta Raszków na rok 2012. sposób uruchamiania kredytu: kredyt uruchamiany w transzach na wskazany rachunek bankowy budżetu Gminy i Miasta Raszków wg poniższego wyszczególnienia:1 transza data uruchomienia 2012-11-30 , kwota transzy kredytu 2.100.000 , kwota uruchomionego kredytu-narastająco- 2.100.000 wysokość i termin przekazywania transz może ulec zmianie w przypadku uzyskania środków zewnętrznych oraz zmian w harmonogramie realizacji wydatków majątkowych, okres kredytowania: od 30 listopada 2012 r. do 10 lipca 2021 r., (tj. od dnia uruchomienia 1 transzy kredytu do dnia spłaty ostatniej raty odsetkowej), karencji w spłacie kapitału: spłata kapitału będzie następować począwszy od 31 grudnia 2013 roku, okres spłaty kredytu: spłata kapitału będzie następowała wg wyszczególnienia w tabeli zał. w SIWZ następującego sposobu płatności odsetek: odsetki płatne miesięcznie, spłata rat odsetkowych będzie następowała w okresach miesięcznych, liczone od faktycznie wykorzystanego kredytu, liczone na ostatni dzień każdego miesiąca, płatne do 10 dnia następnego miesiąca, z tym, że jeżeli będzie to dzień świąteczny, niedziela lub dzień wolny od pracy to płatność nastąpi w pierwszym dniu roboczym po tym dniu. Odsetki płatne na podstawie przesłanego przez Kredytodawcę, na 5 dni przed terminem płatności, zawiadomienia o wysokości naliczonych odsetek. pierwsza spłata raty odsetkowej nastąpi w dniu 10.01.2013 r. i dotyczyć będzie odsetek naliczonych do dnia 31.12.2012 r. koszty obsługi kredytu (cenę ofertową Co) stanowią: prowizja przygotowawcza: Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez banki uczestniczące w postępowaniu, zwane dalej Wykonawcami, prowizji przygotowawczej (Pp), koszt oprocentowania kredytu (Ko): oprocentowanie będzie zmienne, obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o miesięczny wskaźnik oprocentowania depozytów bankowych - WIBOR 1M z dnia 08 października 2012 roku 4,8700 %, powiększony lub pomniejszony o marżę m Wykonawcy, stałą w okresie kredytowania (obowiązywania umowy), forma zabezpieczenia kredytu: spłata kredytu może być zabezpieczona wyłącznie w formie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową, sposób naliczenia i termin zapłaty prowizji przygotowawczej (Pp): prowizja podana w ofercie, liczona od kwoty kredytu , płatna będzie proporcjonalnie po uruchomieniu transzy, Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę prowizji przygotowawczej tylko jeden raz, tzn. prowizji z tytułu udzielenia kredytu. Oferty Wykonawców żądających innych prowizji przygotowawczych zostaną odrzucone. prowizja płatna po podpisaniu umowy i przekazaniu transzy kredytu na rachunek Zamawiającego, w ciągu 7 dni od daty wypłaty transzy kredytu, Zamawiający zastrzega, iż prowizja przygotowawcza nie może być wyższa niż 0,5% kwoty kredytu Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwrotu niewykorzystanego kredytu, przy czym zwrot ten należy traktować jako umniejszenie kwoty zaciągniętego kredytu (nie jako spłatę kredytu), bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych prowizji i opłat, Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie wykorzystania kredytu w pełnej wysokości, przy czym za niewykorzystaną kwotę kredytu Zamawiający nie ponosi żadnych opłat Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty kredytu (kapitału) wcześniej niż określono w SIWZ i umowie, przy czym za wcześniejszą spłatę kredytu nie będą pobierane odsetki ani inne opłaty, w razie zaistnienia okoliczności polegających na niewykorzystaniu kredytu w pełnej wysokości lub wcześniejszej spłacie kredytu przez Zamawiającego nie jest wymagana zmiana umowy - w takich przypadkach Zamawiający proponuje nowy harmonogram spłat, który podlega akceptacji przez Wykonawcę, Zamawiający wyklucza pobieranie innych prowizji i opłat, za wyjątkiem tych, które zostały określone w SIWZ, Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w PLN (polskich złotych). Zamawiający nie przewiduje prowadzenia rozliczeń w walutach obcych. data postawienia kredytu do dyspozycji - najpóźniej w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy rozpoczęcia: data udzielenia zamówienia, tj. data podpisania umowy kredytowej, data zakończenia: 10.07.2021 r., tj. data spłaty ostatniej raty odsetkowej ( 30.06.2021 r. - data spłaty ostatniej raty kapitału), Zamawiający wymaga przekazania środków na rachunek bankowy Zamawiającego nie później niż w ciągu 7 dni od dnia złożenia pisemnej dyspozycji przez Zamawiającego...

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12.11.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Bank Spółdzielczy Raszków, ul. Ostrowska 28, 63-440 Raszków, kraj/woj. wielkopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 773508,20 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 650516,38

  • Oferta z najniższą ceną: 650516,38 / Oferta z najwyższą ceną: 728820,39

  • Waluta: PLN.