Raszków: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2.100.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy i Miasta Raszków i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek
Numer ogłoszenia: 398388 - 2012; data zamieszczenia: 15.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Raszków , Rynek 32, 63-440 Raszków, woj. wielkopolskie, tel. 062 7343510, faks 062 7350665.

    I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

    SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

    II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

    II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2.100.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy i Miasta Raszków i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.

    II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

    II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2.100.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy i Miasta Raszków i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek Zakres zamówienia obejmuje: udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 2.100.000 PLN na sfinansowanie wydatków majątkowych ujętych w załączniku nr 3 do Zarządzenia nr 0050.320.2012 Burmistrza Gminy i Miasta Raszków z dnia 25 września 2012 roku w sprawie zmian w budżecie gminy i miasta Raszków na rok 2012. sposób uruchamiania kredytu: kredyt uruchamiany w transzach na wskazany rachunek bankowy budżetu Gminy i Miasta Raszków wg poniższego wyszczególnienia:1 transza data uruchomienia 2012-11-30 , kwota transzy kredytu 2.100.000 , kwota uruchomionego kredytu-narastająco- 2.100.000 wysokość i termin przekazywania transz może ulec zmianie w przypadku uzyskania środków zewnętrznych oraz zmian w harmonogramie realizacji wydatków majątkowych, okres kredytowania: od 30 listopada 2012 r. do 10 lipca 2021 r., (tj. od dnia uruchomienia 1 transzy kredytu do dnia spłaty ostatniej raty odsetkowej), karencji w spłacie kapitału: spłata kapitału będzie następować począwszy od 31 grudnia 2013 roku, okres spłaty kredytu: spłata kapitału będzie następowała wg wyszczególnienia w tabeli zał. w SIWZ następującego sposobu płatności odsetek: odsetki płatne miesięcznie, spłata rat odsetkowych będzie następowała w okresach miesięcznych, liczone od faktycznie wykorzystanego kredytu, liczone na ostatni dzień każdego miesiąca, płatne do 10 dnia następnego miesiąca, z tym, że jeżeli będzie to dzień świąteczny, niedziela lub dzień wolny od pracy to płatność nastąpi w pierwszym dniu roboczym po tym dniu. Odsetki płatne na podstawie przesłanego przez Kredytodawcę, na 5 dni przed terminem płatności, zawiadomienia o wysokości naliczonych odsetek. pierwsza spłata raty odsetkowej nastąpi w dniu 10.01.2013 r. i dotyczyć będzie odsetek naliczonych do dnia 31.12.2012 r. koszty obsługi kredytu (cenę ofertową Co) stanowią: prowizja przygotowawcza: Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez banki uczestniczące w postępowaniu, zwane dalej Wykonawcami, prowizji przygotowawczej (Pp), koszt oprocentowania kredytu (Ko): oprocentowanie będzie zmienne, obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o miesięczny wskaźnik oprocentowania depozytów bankowych - WIBOR 1M z dnia 08 października 2012 roku 4,8700 %, powiększony lub pomniejszony o marżę m Wykonawcy, stałą w okresie kredytowania (obowiązywania umowy), forma zabezpieczenia kredytu: spłata kredytu może być zabezpieczona wyłącznie w formie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową, sposób naliczenia i termin zapłaty prowizji przygotowawczej (Pp): prowizja podana w ofercie, liczona od kwoty kredytu , płatna będzie proporcjonalnie po uruchomieniu transzy, Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę prowizji przygotowawczej tylko jeden raz, tzn. prowizji z tytułu udzielenia kredytu. Oferty Wykonawców żądających innych prowizji przygotowawczych zostaną odrzucone. prowizja płatna po podpisaniu umowy i przekazaniu transzy kredytu na rachunek Zamawiającego, w ciągu 7 dni od daty wypłaty transzy kredytu, Zamawiający zastrzega, iż prowizja przygotowawcza nie może być wyższa niż 0,5% kwoty kredytu Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwrotu niewykorzystanego kredytu, przy czym zwrot ten należy traktować jako umniejszenie kwoty zaciągniętego kredytu (nie jako spłatę kredytu), bez ponoszenia przez Zamawiającego dodatkowych prowizji i opłat, Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie wykorzystania kredytu w pełnej wysokości, przy czym za niewykorzystaną kwotę kredytu Zamawiający nie ponosi żadnych opłat Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty kredytu (kapitału) wcześniej niż określono w SIWZ i umowie, przy czym za wcześniejszą spłatę kredytu nie będą pobierane odsetki ani inne opłaty, w razie zaistnienia okoliczności polegających na niewykorzystaniu kredytu w pełnej wysokości lub wcześniejszej spłacie kredytu przez Zamawiającego nie jest wymagana zmiana umowy - w takich przypadkach Zamawiający proponuje nowy harmonogram spłat, który podlega akceptacji przez Wykonawcę, Zamawiający wyklucza pobieranie innych prowizji i opłat, za wyjątkiem tych, które zostały określone w SIWZ, Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w PLN (polskich złotych). Zamawiający nie przewiduje prowadzenia rozliczeń w walutach obcych. data postawienia kredytu do dyspozycji - najpóźniej w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy rozpoczęcia: data udzielenia zamówienia, tj. data podpisania umowy kredytowej, data zakończenia: 10.07.2021 r., tj. data spłaty ostatniej raty odsetkowej ( 30.06.2021 r. - data spłaty ostatniej raty kapitału), Zamawiający wymaga przekazania środków na rachunek bankowy Zamawiającego nie później niż w ciągu 7 dni od dnia złożenia pisemnej dyspozycji przez Zamawiającego..

    II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

    II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.

    II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

    II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


    II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 30.11.2012.

    SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

    III.1) WADIUM

    Informacja na temat wadium: zamawiający nie żąda wniesienia wadium

    III.2) ZALICZKI

    • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

    III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

    • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, co do których jest brak podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie ustawy oraz którzy spełniają warunki: - posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - aktualnego zezwolenia na utworzenie i rozpoczęcie przez bank działalności wynikające z ustawy z dnia 29.08.1997r-Prawo bankowe (Dz.U. Z 2002r.nr 72,poz.665 z późn. zm.) po 1 stycznia 1998r (zezwolenie uprawniające do wykonania czynności bankowych). - Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu-Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu przez Wykonawców, określonych w pkt 9.1 SIWZ, będzie dokonana w oparciu o kompletność i prawidłowość złożonych wraz z ofertą oświadczeń i dokumentów, jakich żąda Zamawiający i zostanie dokonana na podstawie treści tych dokumentów według formuły spełnia nie spełnia Wykonawca może polegać na wiedzy I doświadczeniu , potencjale technicznym , osobach zdolnych do wykonania lub zdolnosciach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.

    • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      • nie postawiono takiego warunku

    • III.3.3) Potencjał techniczny

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      • nie postawiono takiego warunku

    • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      • nie postawiono takiego warunku

    • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

      Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

      • nie postawiono takiego warunku

    III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

    • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

      • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

      • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
      • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

      Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

      III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

      • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
      • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

    III.6) INNE DOKUMENTY

    Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

    Do oferty należy dołączyć - wypełnione i podpisane: a) formularz ofertowy, b) oświadczenia , c) dokumenty potwierdzające uprawienia osób podpisujących ofertę o ile uprawienia te nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych.

    III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

    SEKCJA IV: PROCEDURA

    IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

    IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

    IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

    IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

    IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

    IV.3) ZMIANA UMOWY

    Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

    Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

    Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian Na podstawie art.144 ust 1 ustawy Pzp.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Poza przypadkami określonymi w umowie, zmiany umowy będą mogły nastąpic w następujących przypadkach: - gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna, za która żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkujaca brakiem możliwości należytego wykonania, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia- zamawiajacy dopuszcza możliwość zmiany umowy; Umowa sporządzona zostanie przez Wykonawcę-bank. W treści umowy uwzględnic nalezy postanowienia SIWZ I projektu umowy.

    IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

    IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.raszkow.bip.net.pl
    Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy i Miasta Raszków, ul. Rynek 32 63-440 Raszków pok nr 2.

    IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.10.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy i Miasta Raszków - skretariat.

    IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

    IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający zgodnie z art. 27 ustawy Pzp dopuszcza przekazanie korespondencji tj. oświadczeń , wniosków, zawiadomień oraz informacji pisemnej lub faksem- wyłącznie na numer faksu 062 735 06 65 . Zamawiający nie dopuszcza możliwości porozumiewania się drogą elektroniczną..

    IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie