Polska-Raszków: Usługi wywozu odpadów

2016/S 041-067798

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Dyrektywa 2004/18/WE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe

Gmina i Miasto Raszków

Rynek 32

Osoba do kontaktów: Henryk Krawczyk

63-440 Raszków

POLSKA
Tel.: +48 627343510
E-mail:
kancelaria@raszkow.pl
Faks: +48 627350665

Adresy internetowe:

Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.raszkow.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu

konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem:

Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na

adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)

I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej

Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności

Ogólne usługi publiczne

I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających

Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie

Sekcja II: Przedmiot zamówienia

II.1)Opis

II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:

Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy i Miasta Raszków, z nieruchomości

na których zamieszkują mieszkańcy.

II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług

Usługi
Kategoria usług: nr 16:  Usługi w dziedzinie odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości; usługi sanitarne i podobne

Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Gmina I Miasto Raszków.

Kod NUTS

II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego

II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej

II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu

Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy i Miasta Raszków, z nieruchomości,

na których zamieszkują mieszkańcy

Wspólny słownik zamówień (CPV):
90511000-2 Usługi wywozu odpadów
90512000-9 Usługi transportu odpadów
90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

Przedmiotem zamówienia jest odbiór i transport wskazanych w opisie zamówienia odpadów

komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie

Gminy, w sposób zgodny z przepisami ustawy z 13.9.1996 o utrzymaniu czystości i porządku

w gminach (Dz.U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.) oraz przepisami Regulaminu utrzymania

czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Raszków i dostarczenie ich do regionalnej

instalacji zagospodarowania odpadów komunalnych tj. Regionalnego Zakładu

Zagospodarowania Odpadów w Ostrowie Wielkopolskim, ul. Staroprzygodzka 121, w

terminie od 1.5.2016 do 31.12.2018.

1. Charakterystyka Gminy

1)Powierzchnia gminy wynosi 132,36 km2.

2)Liczba mieszkańców na terenie gminy wynosi około 10 471 osób, według złożonych deklaracji.

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
2.1. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór:
1) zmieszanych odpadów komunalnych,
2) odpadów komunalnych zbieranych selektywnie z podziałem na:
a) tworzywa sztuczne,
b) szkło bezbarwne, szkło kolorowego
c) papier i tektura,
d) opakowania wielomateriałowe
3) odpady wielkogabarytowe
4) odbieranie odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny w jednostkach wymienionych w załączniku nr 14 do SIWZ tj. – przeterminowane leki
Wykonawca odbierze z nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, każdą ilość wystawionych przez właścicieli tych nieruchomości odpadów komunalnych.
Odbiór i transport odpadów niesegregowanych (zmieszanych) oraz segregowanych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy i Miasta Raszków z następujących miejscowości: teren miasta Raszków oraz z niżej wymienionych miejscowości znajdujących się na terenie gminy: Bieganin, Bugaj, Drogosław, Głogowa, Grudzielec Nowy, Grudzielec, Janków Zaleśny, Jaskółki, Jelitów, Józefów, Koryta, Korytnica, Ligota, Moszczanka, Niemojewiec, Pogrzybów, Przybysławice, Radłów, Rąbczyn, Skrzebowa, Sulisław, Szczurawice, Walentynów. Lokalizację ulic na terenie miasta Raszków oraz lokalizację miejscowości na obszarze gminy przekazano na załączonych mapach stanowiących zał. nr 1 (miasto Raszków) oraz zał. nr 2 (teren gminy) do SIWZ.
2.2. Odbieranie odpadów z zabudowy jednorodzinnej
Na terenie zabudowy jednorodzinnej obowiązywać będzie system mieszany pojemnikowo – workowy zbiórki odpadów komunalnych:
1. Niesegregowane odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01):
1)Niesegregowane (odpady komunalne odbierane będą z pojemników o pojemności 120 l lub 240 l od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy – właściciele nieruchomości zapewniają ww. pojemniki na danych nieruchomościach oraz utrzymują je w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.
2)Częstotliwość odbioru zmieszanych odpadów komunalnych – co dwa tygodnie, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i przez niego zaakceptowanym.
3)Ilość nieruchomości zamieszkałych (na stałe, jak też nieruchomości zamieszkałych czasowo), wraz z ich adresami zawarte są w załączniku nr 5 do SIWZ.
4)Nieodebranie przez Wykonawcę z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem –skutkuje obowiązkiem dokonania takiego odbioru najpóźniej w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia faksem lub e-mailem od Zamawiającego.
5)Obowiązkiem Wykonawcy będzie również posprzątanie wokół ww. pojemników.
2. Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane), w tym odpady opakowaniowe (kody 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40):
1)Odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym. Wprowadza się 2 rodzaje worków:
a)żółty – na odpady z tworzyw sztucznych, metali, papieru i tektury oraz opakowaniowych odpadów wielomateriałowych
b)zielony – na odpady ze szkła.
2)Worki na odpady segregowane będą przekazywane przez Gminę nieodpłatnie Wykonawcy, który będzie dostarczał je na bieżąco właścicielom nieruchomości zamieszkałych
3)Częstotliwość wywozu worków do odbioru od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych – 1 raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i przez niego zaakceptowanym.
4)Nieodebranie z nieruchomości worków wystawionych zgodnie z harmonogramem oraz nieprzekazanie worków na wymianę – skutkuje obowiązkiem Wykonawcy, by najpóźniej w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia faksem lub e-mailem od Zamawiającego usługę będącą przedmiotem zgłoszenia wykonać.
5)Obowiązkiem Wykonawcy jest:
a)uzupełnianie właścicielom nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych na: papier, szkło, plastik i metal oraz odpady wielomateriałowe, po każdorazowym odbiorze, poprzez pozostawianie przy wejściu na nieruchomość nowych pustych worków w dniu odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych.
3. Odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07) i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kody 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36)
1) Odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać się będzie z miejsc wyznaczonych przez zarządców budynków (na przykład przy pojemnikach, altankach śmietnikowych itp.).
2) Częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego – 1 raz w roku, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę i uzgodnionym przez Wykonawcę. Harmonogram będzie podlegał akceptacji Zamawiającego.
2.3. Odbieranie odpadów z zabudowy wielorodzinnej
1. Niesegregowane odpady komunalne (kod odpadu 20 03 01)
1)Odpady niesegregowane odbierane będą z pojemników o pojemności 1100 l lub 5-10 m3 od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.
2)Częstotliwość odbioru ww. odpadów na terenie miejskim: co tydzień w okresie od kwietnia do października, co dwa tygodnie w okresie od listopada do marca, na terenie wiejskim: co dwa tygodnie, zgodnie z harmonogramem wykonanym w porozumieniu z Zamawiającym przez niego zaakceptowanym,
2. Selektywnie zebrane odpady komunalne (odpady segregowane), w tym odpady opakowaniowe (kody 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40):
1) Odbiór selektywnie zebranych odpadów na terenie zabudowy wielorodzinnej prowadzony będzie w systemie pojemnikowo-workowym.
3. Odpady wielkogabarytowe (kod 20 03 07) i zużyty sprzęt elektryczny
i elektroniczny (kody 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36)
1)Odbiór odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać się będzie bezpośrednio sprzed posesji właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy
2)Częstotliwość odbioru odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego – 1 raz w roku, zgodnie z harmonogramem wykonanym przez Wykonawcę, uzgodnionym z Zamawiającym i przez niego zaakceptowanym.
2.4. Odbiór odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny w jednostkach wymienionych w załączniku nr do SIWZ, z podziałem na:
— przeterminowane leki,
1) Wykonawca zobowiązany jest do odebrania przeterminowanych leków z punktów zbiórki (apteki, budynek Urzędu Gminy i Miasta Raszków), których adresy wykazane są w załączniku nr 14 do SIWZ. Pojemniki znajdujące się w punktach zbiórki są własnością Zamawiającego. Zamawiający nie przewiduje zmiany wielkości wynagrodzenia w przypadku zgłoszenia się do udziału w zbiórce kolejnych punktów, a także w przypadku rezygnacji któregoś z nich.
2) Odbiór powyższych odpadów będzie realizowany na telefoniczne zlecenie pracownika ds. świadczenia usług i odbioru odpadów komunalnych Urzędu Gminy i Miasta Raszków. Czas reakcji liczony od momentu zgłoszenia do czasu realizacji nie może być dłuższy niż 72 godz.
3) Przeterminowane leki gromadzone są w pojemnikach o pojemności 60 l.
3. Dane charakteryzujące zamówienie:
1.Ilość nieruchomości:
1) liczba nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy i Miasta Raszków: 2701
2) liczba gospodarstw domowych na terenie Gminy i Miasta Raszków: 2800
2. Informacja o orientacyjnych ilościach odpadów odebranych z terenu Gminy
Ilość wytworzonych na terenie Gminy i Miasta Raszków odpadów komunalnych nie jest zależna od Zamawiającego. Ustalone ilości są szacunkowe i mogą ulec zmianie.
Szacowana ilość odpadów komunalnych przewidzianych do odbioru i zagospodarowania wyliczona jest na podstawie ilości zebranych odpadów z nieruchomości zamieszkałych w roku 2015, i w okresie trwania umowy wyniesie około 8481,2 Mg odpadów komunalnych, z czego:
7470 Mg – to odpady niesegregowane
odpady segregowane – 770,7 Mg tj.
— 280 Mg – tworzywo sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, opakowania wielomateriałowe, metale, oraz opakowania z metali
— 480 Mg – szkło białe opakowania ze szkła białego, szkło kolorowe i opakowania ze szkła kolorowego.
— 10,7 Mg – papier i tektura oraz opakowania z papieru i tektury.
0,5 Mg – przeterminowane leki
240 Mg – odpady wielkogabarytowe.

II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)

90511000, 90512000, 90513100

II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie

II.1.8)Części

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2)Wielkość lub zakres zamówienia

II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:

II.2.2)Informacje o opcjach

Opcje: nie

II.2.3)Informacje o wznowieniach

Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie

II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji

Rozpoczęcie 1.5.2016. Zakończenie 31.12.2018

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki dotyczące zamówienia

III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:

Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości 10 0000 PLN. (słownie: dziesięć tysięcy zł 00/100).

III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

Zawarte w projekcie umowy.

III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przepisy i wymogi dotyczące Wykonawcy stosuje się również do Wykonawców występujących wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

III.1.4)Inne szczególne warunki

Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie

III.2)Warunki udziału

III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych Wykonawca składa następujące dokumenty i oświadczenia:
1)oświadczenie zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych – złożone zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 6 do SIWZ,
2)aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Gminy i Miasta Raszków w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
3)zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów, wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą o odpadach,
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych Wykonawca składa następujące dokumenty i oświadczenia:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, złożone zgodnie ze wzorem określonym w załączniku do 8 SIWZ,
2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
5) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
6) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
7) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.Jeżeli w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5–8 ustawy Prawo zamówień publicznych, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5–8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.
5. Dokumenty podmiotów zagranicznych:
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania potwierdzający, że:
— nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
— nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo
że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności
lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
— nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi spełniać niżej przedstawione warunki udział – Wykonawca winien złożyć:
a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy wykazane zostanie posiadanie środków finansowych lub zdolność kredytowa o wysokości nie niższej niż 300 000 PLN
b) opłaconą polisy, w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca ubezpieczony jest od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości nie niższej niż 500 000 PLN.
Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych do oferty dokumentów i oświadczeń według kryterium spełnia/nie spełnia. Wykonawca niespełniający któregokolwiek z warunków udziału w postępowaniu zostanie wykluczony na podstawie art. 24 ustawy Pzp.

III.2.3)Kwalifikacje techniczne

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Warunek ten Zamawiający określa dla poszczególnych części w następujący sposób:prowadzenie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – działalności gospodarczej związanej z gospodarowaniem odpadami. 1)wykaz wykonanych i wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający wymaga potwierdzenia wykonywania usług polegających na odbieraniu odpadów komunalnych zmieszanych oraz zbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości. Wykonawca powinien przedłożyć dowody potwierdzające doświadczenie i rzetelność świadczenia tożsamych dla podmiotów o potencjale co najmniej 1000 posesji jednorodzinnych i 1 posesji wielorodzinnych – bloki (załącznik nr 7 do SIWZ) Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli zostanie wykazana co najmniej jedna tożsama usługa.
Dowodami, o których mowa powyżej są:
— poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal Wykonywanych dostaw lub usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku zamówień na dostawy lub usługi – oświadczenie Wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej.
— w razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, które budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego dostawy lub usługi były lub miały zostać wykonane o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.
— zastosowanie znajduje również zapis § 9 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.
5) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami. Wykonawca musi wykazać, że (załącznik nr 7 do SIWZ)
a) dysponuje lub będzie dysponować samochodami specjalistycznymi i samochodem ciężarowym, spełniającym wymagania techniczne określone przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczególnymi, w ilości:
— co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z pojemników 1 100 l, 120 l, 240 l oraz 1 pojazd do kontenerów o poj. 5-10 m3, Zamawiający wymaga aby samochody były wyposażone w GPS.
— co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z worków, jeden samochód ciężarowy przystosowany do odbioru odpadów wielkogabarytowych, 1 samochód ciężarowy z HDS. Zamawiający wymaga aby samochody były wyposażone w GPS.
Pojazdy muszą być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizująca oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady, pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku pojazdów, umożliwiający weryfikację tych danych. dopuszcza się wyposażenie pojazdów w urządzenie do ważenia odpadów komunalnych, pod warunkiem posiadania certyfikatu i legalizacji.
b) posiada odpowiednią do przedmiotu zamówienia, bazę transportową z zapleczem technicznym, spełniającą wymagania przepisów budowlanych, sanitarnych i ochrony środowiska, zaplecze biurowe ma umożliwiać codzienny kontakt Wykonawcy z przedstawicielem Zamawiającego.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi wykaz wymaganego sprzętu opisanego powyżej i złoży oświadczenie o posiadaniu lub prawie do posiadania bazy transportowej z zapleczem techniczno-biurowym opisanej powyżej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.

III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi

III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu

Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie

III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi

Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Rodzaj procedury

IV.1.1)Rodzaj procedury

Otwarta

IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału

IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu

IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia

IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia

Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej

1. Cena. Waga 90

2. Termin płatności. Waga 10

IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej

Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

IV.3)Informacje administracyjne

IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:

ZP.271.1.2016

IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia

nie

IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego

IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

12.4.2016 - 09:00

IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom

IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

polski.

IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.3.8)Warunki otwarcia ofert

Data: 12.4.2016 - 9:15
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: tak
Dodatkowe informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia: Otwarcie ofert jest jawne i dostępne dla wszystkich.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak
Przewidywany czas publikacji kolejnych ogłoszeń: II półrocze 2018.

VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

VI.3)Informacje dodatkowe

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia SIWZ zamieszczona będzie na stronie internetowej www.raszkow.bip.net.pl (przetargi). Zamawiający zgodnie z art. 27 ustawy Pzp dopuszcza przekazanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji faksem – wyłącznie na numer faksu +48 627350665 z zastrzeżeniem punktu 4 i 5. Zawsze dopuszczalna jest forma pisemna. Zamawiający nie wyraża zgody na posługiwanie się oraz przekazywanie oświadczeń droga elektroniczną. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian o wycofaniu oferty powinno zostać złożone w sposób i w formie przewidzianych dla złożenia oferty, z zastrzeżeniem, że opakowanie oferty musi zawierać dodatkowe oznaczenie „zmiana/wycofanie”.

VI.4)Procedury odwoławcze

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
E-mail:
odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587840
Adres internetowy:
http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800

VI.4.2)Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: W terminach i na zasadach określonych w art. 180 i
nast. ustawy Prawo zamówień publicznych.

VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Urząd Zamówień Publicznych – Departament Odwołań
02-676 Warszawa
E-mail:
odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587840
Adres internetowy:
http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

25.2.2016