POSTĘPOWANIE W SPRAWIE WYDANIA ZEZWOLENIA NA SPRZEDAŻ JEDNORAZOWĄ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH

 

JEDNORAZOWE ZEZWOLENIE

W przypadku imprez organizowanych na otwartym powietrzu lub w pomieszczeniach można starać się o uzyskanie zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych.

Aby uzyskać zezwolenie, należy złożyć w urzędzie gminy/miasta odpowiednie dokumenty i uiścić wymagane opłaty. Na decyzję wójta, burmistrza lub prezydenta miasta czeka się zwykle około miesiąca.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o wydanie zezwolenia na jednorazową sprzedaż alkoholu,
  • zezwolenia na sprzedaż bądź sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych w innym stałym punkcie wraz z zaświadczeniem o opłacie za zezwolenia,
  • zgoda właściwego organu lub instytucji na organizację imprezy na danym terenie,
  • szczegółowy program imprezy,
  • pisemne pełnomocnictwo — w przypadku działania przez pełnomocnika.


Opłaty:

  • za jednorazowe zezwolenie do 2 dni:
    • 43,75 zł — na sprzedaż i podawanie napojów zawierających do 4,5 proc. alkoholu oraz piwa,
    • 43,75 zł — na sprzedaż i podawanie napojów zawierających powyżej 4,5 proc. do 18 proc. alkoholu (z wyjątkiem piwa),
    • 175 zł — na sprzedaż i podawanie napojów zawierających powyżej 18 proc. alkoholu;
  • opłata skarbowa za pełnomocnictwo — 17 zł.


Ważne:
Nie będą wydawane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych na imprezach:

  • dla dzieci,
  • masowych* — określonych w art. 3 Ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 909, z późn. zm.).

* Impreza masowa to, zgodnie z ustawą, impreza sportowa, artystyczna lub rozrywkowa, na której liczba miejsc dla osób na stadionie, w innym obiekcie niebędącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy wynosi nie mniej niż