Obwieszczenie o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Obwieszczenie o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Raszków, dnia 18 grudnia 2020 roku
OŚ. 6220.2.2020
OBWIESZCZENIE
o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowania
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 2566 ze zmianami), w związku z art. 74 ust. 3 oraz art. 38 i 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowiska (Dz. U. z 2020r., poz. 283 ze zmianami)
zawiadamiam strony postępowania
że, w dniu 18 grudnia 2020 roku, na wniosek firmy Błażej Kubiak LOSCAR ul. Kamienna 10a, 63-400 Ostrów Wielkopolski, wydana została decyzja znak sprawy OŚ.6220.2.2020 o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia polegającego na Budowie zakładu produkcyjnego, zlokalizowanego na działce nr 422, obręb Rąbczyn, gmina Raszków, której treść podaję poniżej.
Ponadto informuję, iż na podstawie art. 74 ust 3 wyżej wymienionej ustawy z dnia 03 października 2008 roku o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, organ prowadzący postępowanie w sprawie zawiadamia strony w trybie art. 49 ustawy kodeks postępowania administracyjnego, który mówi, iż strony będą zawiadomione o toku postępowania przez obwieszczenie.
Dane o ww. postanowieniu zgodnie z art. 21 wyżej wspomnianej ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie zostały zamieszczona w publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie prowadzonym przez Urząd Gminy i Miasta Raszków na stronie Biuletynu Informacji Publicznej www.raszkow.pl/bip, www.ekoportal.pl oraz http://bazaoos.gdos.gov.pl.
Z ww. decyzją oraz innymi aktami sprawy zgromadzonymi w toku prowadzonego postępowania w tym z opinią Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Ostrowie Wielkopolskim oraz opinią Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kaliszu, można zapoznać się w Urzędzie Gminy i Miasta Raszków, ul. Rynek 32, pokój nr 8, od poniedziałku do piątku w godzinach od 800 do 1600.
Na niniejszą decyzję przysługuje Stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Raszków w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania.
W myśl art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego okres 14 dni na wniesienie odwołania rozpoczyna się po upływie 14 dni licząc od dnia publicznego ogłoszenia.
DECYZJA
Na podstawie art. 71 ust. 1 ust. 2 pkt. 2, art. 75 ust. 1 pkt. 4, art. 84 i 85 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 03 października 2008 roku o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020 roku, poz. 283 ze zmianami), a także §3 ust. 1 pkt 54 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2020r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839), art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256 ze zmianami), po rozpatrzeniu wniosku firmy Błażej Kubiak LOSCAR, ul. Kamienna 10a, 63-400 Ostrów Wielkopolski w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia polegającego na Budowie zakładu produkcyjnego, zlokalizowanego na działce nr 422, obręb Rąbczyn, gmina Raszków,
orzekam
1. Stwierdzić brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko dla wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia polegającego na Budowie zakładu produkcyjnego, zlokalizowanego na działce nr 422, obręb Rąbczyn, gmina Raszków.
2. Określić wymagania dotyczące ochrony środowiska w dokumentacji wymaganej do wydania decyzji o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt. 1 ww. ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020 roku, poz. 283 ze zmianami):
1) W planowanym zakładzie zainstalować maksymalnie:
- 2 centrale wentylacyjne o poziomie mocy akustycznej do 84 dB każda,
- wentylator dachowy o poziomie mocy akustycznej do 69,5 dB,
- centralę wentylacyjną o poziomie mocy akustycznej do 67,5 dB,
- wentylator dachowy o poziomie mocy akustycznej do 80,5 dB,
- wentylator dachowy o poziomie mocy akustycznej do 82 dB,
- 2 klimatyzatory o poziomie mocy akustycznej do 70 dB,
- transformator o poziomie mocy akustycznej do 68 dB.
2) Odpady niebezpieczne o kodach 11 01 11* i 12 01 09* magazynować w szczelnym zbiorniku typu mauzer i zapewnić ich okresowe odbieranie przez podmiot posiadający zezwolenie na transport, odzysk lub unieszkodliwianie tego typu substancji.
3) Do celów grzewczych zakładu wykorzystywać 3 kotły gazowe o mocy do 90 kW każdy.
4) Zorganizować plac budowy i jego zaplecze oraz drogi dojazdowe z uwzględnieniem zasady minimalizacji zajęcia terenu i przekształceniu jego powierzchni.
5) Prace budowlane prowadzić wyłącznie przy użyciu maszyn w pełni sprawnych oraz spełniających wymogi dopuszczające je do użytku.
6) Powierzchnię terenu przeznaczoną do garażowania sprzętu mechanicznego oraz magazynowania olejów i innych substancji niebezpiecznych uszczelnić w sposób uniemożliwiający przedostanie się ewentualnych zanieczyszczeń płynnych do środowiska gruntowo-wodnego.
7) Plac budowy oraz miejsca pracy i postoju sprzętu oraz maszyn, wyposażyć w sorbenty i biopreparaty neutralizujące wycieki paliw i płynów eksploatacyjnych.
8) Zanieczyszczony substancjami ropopochodnymi grunt należy wybrać i przekazać do neutralizacji uprawnionym podmiotom.
9) Odpady niebezpieczne należy magazynować w miejscach utwardzonych, w sposób wykluczający przenikanie zanieczyszczeń do ziemi i wód np.: w szczelnych i odpornych na działanie odpadów pojemnikach lub na uszczelnionym podłożu (np.: folią PEHD/HDPE gr. min. 1,5 mm) w sposób zabezpieczający przed przedostawaniem odcieków - w przypadku magazynowania odpadów masowych np. zanieczyszczonych mas ziemnych.
10) Wodę na potrzeby zakładu pobierać z sieci wodociągowej.
11) Ścieki socjalno-bytowe odprowadzić do zbiornika bezodpływowego.
12) Wody opadowe i roztopowe z powierzchni utwardzonych oraz dachów budynków odprowadzić do gruntu poprzez system skrzynek rozsączających.
3. Charakterystyka przedsięwzięcia stanowi załącznik do decyzji .
Uzasadnienie
Błażej Kubiak LOSCAR, ul. Kamienna 10a, 63-400 Ostrów Wielkopolski, wnioskiem (data wpływu do tutejszego Urzędu 18.05.2020r.) zwrócił się do Burmistrza Gminy i Miasta Raszków o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia polegającego na Budowie zakładu produkcyjnego, zlokalizowanego na działce nr 422, obręb Rąbczyn, gmina Raszków.
Na podstawie art. 59 ust. 1 pkt. 2, ustawy z dnia 03 października 2008 roku o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020r., poz. 283), oraz na podstawie złożonych dokumentów, ustalono że realizacja planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, określonego w § 3 ust. 1 pkt. 54 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 r. poz. 1839), zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko może być stwierdzony.
Z uwagi, że planowane przedsięwzięcie należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko dla których zgodnie z art. 71, ust. 2 pkt. 2 wyżej wymienionej ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, wymagane jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, dla których sporządzenie raportu może być wymagane, organ prowadzący postępowanie, na podstawie art. 64 ust. 1 pkt. 1, 2 i 4, ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020r., poz. 283 ze zmianami), pismem z dnia 17 czerwca 2020 roku, znak sprawy OŚ.6220.2.2020, wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Ostrowie Wielkopolskim, Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarząd Zlewni w Kaliszu o zajęcie stanowiska (opinii) w przedmiocie stwierdzenia obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania ww. przedsięwzięcia na środowisko a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby – co do zakresu raportu o oddziaływaniu planowanego przedsięwzięcia na środowisko.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Ostrowie Wielkopolskim, opinią sanitarną z dnia 17.07.2020 roku, znak sprawy ON-NS.9011.2.18.2020 wyraził opinię, że dla ww. przedsięwzięcia jest wymagane przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz sporządzenie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz określił zakres raportu.
Dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich w Kaliszu, opinią z dnia 27 lipca 2020 roku (data wpływu do Urzędu Gminy i Miasta Raszków za pomocą platformy elektronicznej ePUAP 03.08.2020 roku) znak sprawy PO.ZZŚ.2.435.223m.2020.AN wyraził, że nie stwierdza potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania ww. przedsięwzięcia na środowisko i wskazuje na konieczność określenia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach następujących warunków i wymagań:
- Zorganizować plac budowy i jego zaplecze oraz drogi dojazdowe z uwzględnieniem zasady minimalizacji zajęcia terenu i przekształceniu jego powierzchni.
- Prace budowlane prowadzić wyłącznie przy użyciu maszyn w pełni sprawnych oraz spełniających wymogi dopuszczające je do użytku.
- Powierzchnię terenu przeznaczoną do garażowania sprzętu mechanicznego oraz magazynowania olejów i innych substancji niebezpiecznych uszczelnić w sposób uniemożliwiający przedostanie się ewentualnych zanieczyszczeń płynnych do środowiska gruntowo-wodnego.
- Plac budowy oraz miejsca pracy i postoju sprzętu oraz maszyn, wyposażyć w sorbenty i biopreparaty neutralizujące wycieki paliw i płynów eksploatacyjnych.
- Zanieczyszczony substancjami ropopochodnymi grunt należy wybrać i przekazać do neutralizacji uprawnionym podmiotom.
- Odpady niebezpieczne należy magazynować w miejscach utwardzonych, w sposób wykluczający przenikanie zanieczyszczeń do ziemi i wód np.: w szczelnych i odpornych na działanie odpadów pojemnikach lub na uszczelnionym podłożu (np.: folią PEHD/HDPE gr. min. 1,5 mm) w sposób zabezpieczający przed przedostawaniem odcieków - w przypadku magazynowania odpadów masowych np. zanieczyszczonych mas ziemnych.
- Wodę na potrzeby zakładu pobierać z sieci wodociągowej.
- Ścieki socjalno-bytowe odprowadzić do zbiornika bezodpływowego.
- Wody opadowe i roztopowe z powierzchni utwardzonych oraz dachów budynków odprowadzić do gruntu poprzez system skrzynek rozsączających.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu, opinią z dnia 22.09.2020 roku (przesłaną do tutejszego Urzędu drogą elektroniczną za pomocą platformy ePUAP w dniu 22.09.2020 roku), znak sprawy WOO-IV.4220.991.2020.WK.3, postanowił wyraził opinię, że dla przedsięwzięcia polegającego na budowie zakładu produkującego, planowanego do realizacji na działce nr 422, obręb Rąbczyn, gmina Raszków, nie ma potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i wskazuje na konieczność uwzględnienia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach następujących warunków i wymagań:
1) W planowanym zakładzie zainstalować maksymalnie:
- 2 centrale wentylacyjne o poziomie mocy akustycznej do 84 dB każda,
- wentylator dachowy o poziomie mocy akustycznej do 69,5 dB,
- centralę wentylacyjną o poziomie mocy akustycznej do 67,5 dB,
- wentylator dachowy o poziomie mocy akustycznej do 80,5 dB,
- wentylator dachowy o poziomie mocy akustycznej do 82 dB,
- 2 klimatyzatory o poziomie mocy akustycznej do 70 dB,
- transformator o poziomie mocy akustycznej do 68 dB.
2) Odpady niebezpieczne o kodach 11 01 11* i 12 01 09* magazynować w szczelnym zbiorniku typu mauzer i zapewnić ich okresowe odbieranie przez podmiot posiadający zezwolenie na transport, odzysk lub unieszkodliwianie tego typu substancji.
3) Do celów grzewczych zakładu wykorzystywać 3 kotły gazowe o mocy do 90 kW każdy.
Odnosząc się do art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy ooś, ustalono, że planowane przedsięwzięcie będzie polegało na budowie zakładu produkcyjnego na działce nr 422, obręb Rąbczyn, gmina Raszków. W ramach przedmiotowego przedsięwzięcia Wnioskodawca zamierza przenieść produkcję z istniejącego zakładu do przedmiotowej lokalizacji. Zakład będzie zajmował się obróbką metali w większości aluminium. Największą część produkcji stanowi cięcie profili aluminiowych na półfabrykaty na piłach automatycznych, a następnie ich obrabianie mechaniczne i termiczne. Obróbka mechaniczna polega na gratowaniu suchym i mokrym, czyli łamaniu krawędzi. Proces ten pozwala na usunięcie ostrych pozostałości materiału – tzw. gratów, co powoduje stępienie ostrych krawędzi, które mogłyby uszkodzić ciało. Proces ten wykorzystuje się również do poprawienia estetyki produktu. Następnie metale są poddawane procesom mycia, frezowania, toczenia i wyżarzania w piecach elektrycznych. Ponadto w zakładzie wykonane będą detale tłoczone i wykrawane oraz uruchomione zostanie lutowanie w atmosferze ochronnej (azot) w piecu komorowym. Analiza dokumentacji wykazała, że przedmiotowy zakład będzie zajmował powierzchnię 2.7 ha, w tym 0,24 ha powierzchni zabudowy, 0,22 powierzchni utwardzonej oraz 2,23 ha powierzchni nieutwardzanej. Wnioskodawca zakłada zatrudnienie 20 osób, w tym 6 administracyjno – biurowych.
Analizują kryteria zawarte w art. 63 ust. 1 puk 1 lit. d ustawy ooś, na podstawie karty informacyjnej przedsięwzięcia ustalono, że Wnioskodawca przewiduje ogrzewać planowany zakład przy pomocy trzech kotłów gazowych o mocy 90 kW każdy. Ponadto źródłem emisji substancji do powietrza będą także procesy spalania paliw w silnikach pojazdów poruszających się po analizowanym terenie oraz spawanie i lutowanie. System wentylacyjny dla obu procesów (spawanie i lutowanie) będzie składał się z jednego wentylatora wyciągowego o wydajności 1500m3/h. Proces będzie prowadzany przez około 4 h dziennie dla każdego procesu z liczbą spoiwa około 20 kg rocznie dla każdego procesu. Wnioskodawca wskazał, że po terenie zakładu na etapie eksploatacji w ciągu doby będzie się poruszać około 22 szt. pojazdów osobowych i około 5 szt. pojazdów ciężarowych. Szacunkowa ilość spoiwa w procesie lutowania wyniesie około 150 kg rocznie. Przedłożona analiza wykazała, że eksploatacja planowanego zakładu nie spowoduje przekroczenia dopuszczalnych poziomów substancji w powietrzu określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2012 r. w sprawie poziomów niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. z 2012 r. poz. 1031, z późn. zm.) oraz wartości odniesienia substancji w powietrzu, w tym dopuszczalnych częstości przekroczeń określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 26 stycznia 2010 r. w sprawie wartości odniesienia dla niektórych substancji w powietrzu ( Dz. U. z 2010 r. Nr 16, poz. 87) poza terenem, do którego wnioskodawca posiada tytuł prawny. Z przedłożonego pisma Głównego Inspektora Ochrony Środowiska w Poznaniu określającego aktualny stan jakości powietrza dla działki ewidencyjnej 422, obręb Radłów w roku kalendarzowym 2018 r. wynika, iż na obszarze planowanej inwestycji tło pyłu PM 2,5 zostało wysycone, tj. jest równe dopuszczalnemu poziomowi stężenia pyłu PM 2,5 w powietrzu, który od 1 stycznia 2020 r. wynosi 20µg/m3. Z przedłożonej analizy wynika, że maksymalne stężenie średnioroczne pyłu zawieszonego PM 2,5 wynosi 0,117 µg/m3. Należy jednak zauważyć, iż z uwagi na fakt, iż Wnioskodawca zaprojektował instalacje grzewcze zasilane gazem, co znalazło odzwierciedlenie w warunkach niniejszej decyzji, niewielką skalę produkcji i czas trwania emisji, a także fakt, że postój pojazdów na tzw. biegu jałowym został ograniczony do minimum, należy stwierdzić, iż realizacja przedmiotowego przedsięwzięcia nie będzie stanowiła zagrożenia dla stanu jakości powietrza w rejonie zainwestowania.
Odnosząc się do art. 63 ust. 1 pkt 3 lit. a i c ustawy ooś, na podstawie k.i.p. ustalono, że najbliższa zabudowa zagrodowa znajduje się około 100 m od planowanego zakładu. Źródłem emisji hałasu na etapie funkcjonowania zakładu będą: 2 centralne wentylacyjne o poziomie mocy akustycznej 84 dB każda, wentylator dachowy o poziomie mocy akustycznej 69,5 dB, centralna wentylacja poziomie mocy akustycznej 67,5 dB, wentylator dachowy o poziomie mocy akustycznej 80,5 dB, wentylator dachowy poziomie mocy akustycznej 82 dB, 2 klimatyzatory poziomie mocy akustycznej 70 dB każdy oraz transformator poziomie mocy akustycznej 68 dB. Przyjęte założenia były podstawą analizy w zakresie oddziaływania na klimat akustyczny i zostały uwzględnione w warunkach niniejszej decyzji.
Mając na uwadze rodzaj i cechy planowanego przedsięwzięcia, nie przewiduje się przekroczenia akustycznych standardów jakości środowiska określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. z 2014 r. poz. 112) na terenach objętych ochroną akustyczną. Uciążliwości akustyczne mogą wystąpić na etapie realizacji przedsięwzięcia i będą powodowane pracą sprzętu budowlanego oraz rozbiórką istniejących magazynów. Będzie to jednak oddziaływanie krótkotrwałe i odwracalne.
Biorąc pod uwagę powyższe, w tym skalę i cechy przedmiotowego przedsięwzięcia, a także niewielkie ilości emisji substancji do powietrza związanych z funkcjonowaniem planowanej hali, w odniesieniu do zapisów art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. b oraz pkt 3 lit. f ustawy ooś, nie przewiduje się znaczących powiązań z innymi przedsięwzięciami poza istniejącym zakładem, a w szczególności ponadnormatywnego oddziaływania skumulowanego.
W kontekście art. 63 ust.1 pkt 2 lit. a, b, c, d, e, f, g, i, j ustawy ooś w oparciu o zapisy k.i.p. ustalono, że teren planowanego przedsięwzięcia nie będzie zlokalizowane na obszarach wodno-błotnych oraz obszarach ochronnych zbiorników wód śródlądowych, na obszarach wybrzeży i środowiska morskiego, górskich, leśnych oraz obszarach przylegających do jezior. Z k.i.p. wynika, że przedsięwzięcie nie będzie zlokalizowane na obszarach o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe oraz archeologiczne. Przedsięwzięcie nie będzie zlokalizowane na obszarach uzdrowiskowych i ochrony uzdrowiskowej. Przy uwzględnieniu realizacji przedsięwzięcia zgodnie ze wskazanymi w decyzji warunkami nie przewiduje się przekroczenia standardów jakości środowiska w związku z realizacją przedsięwzięcia.
Z k.i.p. wynika, że woda wykorzystywana będzie w zakładzie do celów technologicznych, przeciwpożarowych i zaspokajania potrzeb socjalno-bytowych. Zakład będzie zaopatrywany w wodę z wodociągu. Ścieki bytowe odprowadzane będą do bezodpływowego zbiornika i okresowo wywożone do oczyszczalni ścieków. Wody opadowe i roztopowe z terenu przedsięwzięcia będą po podczyszczeniu w separatorze węglowodorów odprowadzane do skrzynek rozsączających, na co Wnioskodawca uzyska pozwolenie wodnoprawne. Ścieki przemysłowe nie będą pozostawać na terenie zakładu. Ciecze powstałe w procesach produkcyjnych będą traktowane jako odpady o kodach 11 01 11* i 12 01 09* magazynowane w szczelnych zbiornikach typu mauzer i okresowo odbierane przez podmiot posiadający zezwolenie na transport, odzysk lub unieszkodliwianie tego typu substancji. Powyższe z uwagi, że stanowi zabezpieczenie środowiska gruntowo-wodnego wpisano w warunki niniejszej decyzji.
Ponadto mając na uwadze zapisy art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. f ustawy ooś, na podstawie informacji zawartych w k.i.p. ustalono, iż na etapie eksploatacji przedsięwzięcia będą powstawały również odpady o kodach: 15 01 10*, 15 01 11*, 15 02 02*, 15 02 03, 16 02 13*, 17 04 01, 17 04 05 i 20 03 01. Odpady będą magazynowane w selektywnie w szczelnych pojemnikach, kontenerach lub luzem w magazynie odpadów, do czasu przekazania uprawnionym podmiotom do przetworzenia zgodnie z przepisami szczegółowymi w tym zakresie.
Z uwagi na rodzaj, skalę oraz lokalizację planowanego przedsięwzięcia, odnosząc się do zapisów art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. e ustawy ooś należy stwierdzić, że przy uwzględnieniu użytych substancji i stosowanych technologii oraz realizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, ryzyko wystąpienia katastrofy budowlanej będzie ograniczone. Mając na uwadze treść złożonej dokumentacji, przedsięwzięcia nie zalicza się do kategorii zakładów stwarzających zagrożenie wystąpienia poważnych awarii przemysłowych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z 29 stycznia 2016 r. w sprawie rodzajów i ilości znajdujących się w zakładzie substancji niebezpiecznych, decydujących o rozliczeniu zakładu do zakładu o zwiększonym lub dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej (Dz. U. z 2016 r. poz.138). Ze względu na położenie geograficzne przedsięwzięcie nie jest zagrożone ryzykiem katastrofy naturalnej, w szczególności w wyniku wystąpienia trzęsień ziemi i powodzi. Przedsięwzięcie będzie zaadaptowane do zmieniającymi się warunków klimatycznych i możliwych zdarzeń ekstremalnych poprzez rozwiązania konstrukcyjno-budowlane. Uwzględniając cechy i skalę przedsięwzięcia, brak procesów produkcyjnych będących źródłem zorganizowanej emisji substancji do powietrza oraz brak ogrzewania planowanego magazynu należy stwierdzić, że przedsięwzięcie nie wpłynie na pogorszenie stanu jakości powietrza w rejonie zakładu i nie wpłynie znacząco na zmiany klimatu na etapie realizacji, eksploatacji i likwidacji.
Uwzględniając kryteria, o których mowa w art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy ooś należy stwierdzić, iż eksploatacja przedsięwzięcia nie będzie wiązała się z nadmiernym wykorzystaniem zasobów naturalnych oraz znaczącym negatywnym wpływem na różnorodność biologiczną.
Mając na uwadze w art. 63 ust. 1 pkt 2 lit. e ustawy ooś, na podstawie przedstawionych materiałów stwierdzono, że teren planowanego przedsięwzięcia zlokalizowany jest poza obszarami chronionymi na podstawie ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. 2020 r. poz. 55, z późn. zm.). Najbliżej położonymi obszarami Natura 2000 są: specjalny obszar ochrony siedlisk Uroczyska Płyty Krotoszyńskiej PLH300002 praz obszar specjalnej ochrony ptaków Dąbrowy Krotoszyńskie PLB300007, oddalone o ok. 3,4 km od przedsięwzięcia. Obszar przeznaczony pod planowany zakład dotychczas użytkowany był rolniczo i nie rosną na nim drzewa oraz krzewy. Mając na względzie lokalizację planowanego przedsięwzięcia poza obszarami chronionymi, w terenie przekształconym antropogenicznie oraz brak konieczności wycinki drzew, w związku z planowanymi zmianami, nie przewiduje się znaczącego negatywnego oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko przyrodnicze, w tym na różnorodność biologiczną, rozumianą jako liczebność i kondycję populacji występujących gatunków, w szczególności chronionych, rzadkich lub ginących gatunków roślin, zwierząt i grzybów oraz ich siedlisk. Realizacja przedsięwzięcia nie wpłynie na obszary chronione, a w szczególności na siedliska przyrodnicze, gatunki roślin i zwierząt oraz ich siedlisk, dla których ochrony zostały wyznaczone obszary Natura 2000, a także nie spowoduje pogorszenia integralności poszczególnych obszarów Natura 2000 lub ich powiązań z innymi obszarami. Ponadto przedsięwzięcie nie spowoduje utraty i fragmentacji siedlisk oraz nie wpłynie na korytarze ekologiczne i funkcję ekosystemu.
Zgodnie z art. 63 ust. 1 pkt 3 ustawy ooś przeanalizowano zasięg, wielkość i złożoność oddziaływania, jego prawdopodobieństwo, czas trwania, częstotliwość i odwracalność, możliwości ograniczenia oddziaływania, a także możliwość powiązań z innymi przedsięwzięciami i ustalono, że realizacja planowanego przedsięwzięcia niepociąganie za sobą zagrożeń dla środowiska i przedmiotowe przedsięwzięcie nie będzie transgranicznie oddziaływać na środowisko.
Dla terenu, na którym planowane jest przedsięwzięcie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego tj.: miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego Gminy i Miasta Raszków dla obszaru wsi Radłów, Jelitów oraz części obszaru wsi Rąbczyn, Pogrzybów, Przybysławice, Moszczanka, Skrzebowa, Korytnica, zatwierdzonego Uchwałą Nr XXXVI/282/2018 Rady Gminy i Miasta Raszków z dnia 8 lutego 2018 roku, ogłoszoną w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego z dnia 20 lutego 2018 roku, poz. 1601. W planie tym ww. działka 422, położona w miejscowości Rąbczyn, przeznaczona jest pod tereny obiektów produkcyjnych, składów i magazynów o symbolu jednostki bilansowej F1-P.
Biorąc pod uwagę kryteria wymienione w art. 63 ust. 1 ustawy ooś, przeanalizowano: rodzaj, cechy i skalę przedsięwzięcia, wielkość zajmowanego terenu, zakres robót związanych z jego realizacją, prawdopodobieństwo, czas trwania, zasięg oddziaływania, możliwości ograniczenia oddziaływania oraz odwracalność oddziaływania, powiązania z innymi przedsięwzięciami, a także wykorzystanie zasobów naturalnych, różnorodność biologiczną, emisję i uciążliwości związane z eksploatacją przedsięwzięcia, możliwość ograniczenia oddziaływania, gęstość zaludnienia wokół przedsięwzięcia oraz usytuowanie przedsięwzięcia względem obszarów wymagających specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin, grzybów i zwierząt, ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszarów Natura 2000.
Z uwagi na charakter i stopień złożoności oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz brak znacząco negatywnego wpływu na obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin, grzybów i zwierząt, ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, dla przedmiotowego przedsięwzięcia uznano, że nie ma potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko.
Z uwagi na powyższe, należało orzec jak w sentencji niniejszej decyzji.
Pouczenie
Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu, za moim pośrednictwem w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji.
Zgodnie z treścią art. 127a ww. ustawy Kodeks postępowania administracyjnego:
§ 1. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
§ 2. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
W przypadku złożenia przez stronę oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do odwołania decyzji (określonego w §2) nie przysługuje prawo do odwołania się ani zaskarżenia decyzji do sądu administracyjnego.
W załączeniu:
1. Charakterystyka przedsięwzięcia
Burmistrz Gminy i Miasta
Raszków
/-/ Jacek Bartczak
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanym dalej RODO, informuje, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy i Miasta w Raszkowie jest Burmistrz Urzędu Gminy i Miasta z siedzibą w Raszkowie, Rynek 32, 63-440 Raszków.
2. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest Pani Ewa Galińska, tel. 531 641 425, e-mail: inspektor@osdidk.pl
1. Dane osobowe Pana/Pani będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach określonych w przepisach ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
3. Z uwagi na konieczność zapewnienia odpowiedniej organizacji działalności Urzędu Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane następującym kategoriom odbiorców współpracujących, w tym: dostawcom usług technicznych, organizacyjnych i prawnych, umożliwiającym prawidłowe zarządzanie oraz realizację zadań statutowych i ustawowych Urzędu Gminy i Miasta. Dane te powierzane są na podstawie i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
5. Okres, przez który Pani/Pan dane osobowe będą przechowywane – zgodnie z przepisami ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz przepisami rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
6. Posiada Pani/Pan prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania; prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do usunięcia danych – na warunkach określonych w RODO, prawo do cofnięcia zgody, w przypadku, gdy podstawą przetwarzania była wydana zgoda.
7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
2. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania; w przypadku niepodania danych osobowych niemożliwe będzie wszczęcie postępowania administracyjnego mającego na celu wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
8. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również nie będą wykorzystywane do profilowania.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Tomasz Izydorek |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Tomasz Izydorek |
Data wprowadzenia: | 2020-12-28 12:51:26 |
Opublikował: | Tomasz Izydorek |
Data publikacji: | 2020-12-28 12:52:42 |
Ostatnia zmiana: | 2020-12-28 12:56:12 |
Ilość wyświetleń: | 290 |