Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

Sprawy z zakresu wydawania decyzji  o środowiskowych uwarunkowaniach prowadzi:

Tomasz Izydorek
tel. 62 734 49 11
Pokój  nr 4,  parter UGiM Raszków

I. Podstawa prawna
• art. 71, art. 72, art. 73, art. 74, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 77, art. 79, art. 80, art. 82, art. 84, art. 85 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U.z 2013r. poz. 1235 z późn. zm.),
• rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010r. Nr 213, poz. 1397),
• art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst Dz. U. z 2013r., poz. 267)

II. Wymagane dokumenty
• wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

III. Wymagane załączniki
• w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko – raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 ww. ustawy – kartę informacyjną przedsięwzięcia w trzech egzemplarzach wraz z ich zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych,
• w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko – kartę informacyjną przedsięwzięcia, w trzech egzemplarzach wraz z ich zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych,
• poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
• w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4 lub 5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 – mapę sytuacyjno-wysokościową sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie,
• wypis z ewidencji gruntów obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, z zastrzeżeniem art. 74 ust. 1a-1c cyt. ustawy.

IV. Opłaty skarbowe
Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (jednolity tekst Dz. U. z 2012r., poz.1282 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 września 2007r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007r. Nr 187, poz. 1330):
• od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach 205 zł,
• od przedłożenia pełnomocnictwa 17 zł. 
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej od wydania decyzji powstaje z chwilą złożenia wniosku o jej wydanie.
Dowód zapłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się w kasie Urzędu Gminy i Miasta Raszków, ul. Rynek 32 lub na rachunek urzędu: Urząd Gminy i Miasta Raszków - Bank Spółdzielczy Raszków, numer rachunku: 68 8430 0009 0000 0215 0013 6150.

V. Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy i Miasta Raszków,
ul. Rynek 32
63-440 Raszków

VI. Tryb odwoławczy
Odwołania od decyzji należy składać do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu, za pośrednictwem Burmistrza Gminy i Miasta Raszków, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.