Wymagane dokumenty

 

Zgłoszenia dziecka żywego należy dokonać w ciągu 21 dni od dnia sporządzenia karty urodzenia dziecka (w przypadku urodzenia dziecka martwego - 3 dni), przedkładając jednocześnie następujące dokumenty:

a) dowód osobisty lub paszport - do wglądu;

b) odpis skrócony aktu małżeństwa (Nie ma wymogu przedkładania odpisu aktu małżeństwa. Jeżeli związek małżeński zawarty został poza Gminą i Miastem Raszków a Zgłaszający urodzenie posiada odpis, prosimy o jego zabranie).

W przypadkach urodzenia dziecka, którego rodzice nie pozostają w związku małżeńskim proszę o zapoznanie się ze sprawą "Uznanie ojcostwa".

Podstawą sporządzenia aktu urodzenia jest karta urodzenia oraz protokół zgłoszenia urodzenia.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Stanu Cywilnego w Raszkowie z.s. w Przybysławicach nr 42, I piętro, pokój nr 1

Urząd Stanu Cywilnego pracuje: od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 -16.00.

Opłaty

Sporządzenie aktu urodzenia jest wolne od opłat.

Termin i sposób załatwienia

Sporządzenie aktu urodzenia dziecka następuje niezwłocznie.

Po sporządzeniu aktu urodzenia wydawany jest 1 odpis skrócony  aktu urodzenia oraz powiadomienie o nadaniu numeru PESEL.

Podstawa prawna

Art. 52 i następne ustawy z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2016r. poz. 2064),- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2016r.,poz. 1827)

Inne informacje

Zgłoszenia urodzenia dziecka dokonują:

·      ojciec albo matka, posiadający pełną zdolność do czynności prawnych,

·      przedstawiciel ustawowy lub opiekun matki,

·      pełnomocnik