Zgłoszenie urodzenia dziecka
Wymagane dokumenty
Zgłoszenia dziecka żywego należy dokonać w ciągu 21 dni od dnia sporządzenia karty urodzenia dziecka (w przypadku urodzenia dziecka martwego - 3 dni), przedkładając jednocześnie następujące dokumenty:
a) dowód osobisty lub paszport - do wglądu;
b) odpis skrócony aktu małżeństwa (Nie ma wymogu przedkładania odpisu aktu małżeństwa. Jeżeli związek małżeński zawarty został poza Gminą i Miastem Raszków a Zgłaszający urodzenie posiada odpis, prosimy o jego zabranie).
W przypadkach urodzenia dziecka, którego rodzice nie pozostają w związku małżeńskim proszę o zapoznanie się ze sprawą "Uznanie ojcostwa".
Podstawą sporządzenia aktu urodzenia jest karta urodzenia oraz protokół zgłoszenia urodzenia.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego w Raszkowie z.s. w Przybysławicach nr 42, I piętro, pokój nr 1
Urząd Stanu Cywilnego pracuje: od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 -16.00.
Opłaty
Sporządzenie aktu urodzenia jest wolne od opłat.
Termin i sposób załatwienia
Sporządzenie aktu urodzenia dziecka następuje niezwłocznie.
Po sporządzeniu aktu urodzenia wydawany jest 1 odpis skrócony aktu urodzenia oraz powiadomienie o nadaniu numeru PESEL.
Podstawa prawna
Art. 52 i następne ustawy z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2016r. poz. 2064),- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2016r.,poz. 1827)
Inne informacje
Zgłoszenia urodzenia dziecka dokonują:
· ojciec albo matka, posiadający pełną zdolność do czynności prawnych,
· przedstawiciel ustawowy lub opiekun matki,
· pełnomocnik
Metadane
Źródło informacji: | Katarzyna Spiżak |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Mateusz Pluta |
Data wprowadzenia: | 2008-05-29 15:00:37 |
Opublikował: | Mateusz Pluta |
Data publikacji: | 2008-05-29 15:01:18 |
Ostatnia zmiana: | 2017-09-18 15:26:49 |
Ilość wyświetleń: | 2527 |