Sporządzanie aktu zgonu
Wymagane dokumenty
1. Karta zgonu wystawiona przez lekarza oraz dowód osobisty osoby zmarłej.
2. Osoba zgłaszająca zgon winna posiadać aktualny dowód osobisty lub paszport.
3. Zgon należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego w Raszkowie z.s. w Przybysławicach nr 42, I piętro, pokój nr 1
Urząd Stanu Cywilnego pracuje: od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 -16.00.
Opłaty
Sporządzenie aktu zgonu jest wolne od opłat.
Termin i sposób załatwienia
Zgłoszenie zgonu dokumentuje się w formie protokołu, który podpisują zgłaszający zgon i kierownik/zastępca kierownika urzędu stanu cywilnego. Na podstawie protokołu sporządzany jest w Bazie Usług Stanu Cywilnego akt zgonu.
Po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest jeden odpis skrócony aktu zgonu.
Podstawa prawna
- Art. 92-95 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2016r., poz. 2064)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2016 r., poz. 1827)
Inne informacje
Obowiązek zgłoszenia zgonu do Urzędu Stanu Cywilnego ciąży w kolejności na następujących osobach:
· małżonku lub dzieciach zmarłego,
· najbliższych krewnych lub powinowatych,
· osobach, które zamieszkiwały w lokalu, w którym nastąpił zgon,
· osobach, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
· administratorze domu.
Pełnomocnictwo do zgłoszenia zgonu udzielone dla pracownika zakładu pogrzebowego winno mieć formę pisemną. Pełnomocnictwo podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Metadane
Źródło informacji: | Katarzyna Spiżak |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Mateusz Pluta |
Data wprowadzenia: | 2008-05-29 15:06:45 |
Opublikował: | Mateusz Pluta |
Data publikacji: | 2008-05-29 15:06:57 |
Ostatnia zmiana: | 2017-09-18 15:30:17 |
Ilość wyświetleń: | 2142 |